torsdag 8 april 2010

Vi gjorde en lista på de teman folk kommer ha på sina texter i antologin. Se det som en liten sneakpeak in i den nya kultureliten.

Per: vänskap
Jonna: Barndom vänskap sorg MINNEN
Hilda: självbedrägeri kärlek
Sara: barndom
Johan: identitet
Karin: spädbarn + humor + kritik
Amanda: Mengele
Kerstin: barn sommar
Vilska: döden barn identitet
Fredrik: självbedrägeri
Linnea: ålderdom minnen
Josef: Josef-kärlek
Mette: stad identitet
Anton: poesi meta existentiellt
Pernilla: elände familj


Vi går en fin framtid till mötes.

6 kommentarer:

dean sa...

Vadan denna ordning, som inte överensstämmer med den i realiteten utformade schemat?

Philemon Arthur sa...

Jag tror det var så vi satt i klassrummet? Det var i den ordningen namnen stod på tavlan i alla fall.

dean sa...

Men... så som jag minns det stod vi i en helt annan ordning på tavlan. Jag var precis innan Anton.
Allt är så konstigt.

Philemon Arthur sa...

Nej, det här är ordningen från tavlan. Jag tror det i alla fall. Jag tror jag är för lat för att ha skrivit ner listan i en egen ordning. Jag tror verkligen det.

dean sa...

Men jag är alldeles för lat för att ha fantiserat ihop allt... Jag vet att det var en annan ordning innan, någon måste ha ändrat, vilket låter otroligt... Men så måste det vara. Som du ser står ju inte Josef mellan barndom och Mengele på listan ovan, vilket borde vara bevis nog.
Jag vet att jag var näst sist på originallistan.

Philemon Arthur sa...

Men josef ska inte stå mellan mengele och barndom, där hamnade han ju först efter vi hade bestämt den faktiska ordningen i boken. Jag skrev av den här versionen rätt av tavlan under slutet av lektionen. Det är jag helt hundra på.

Skicka en kommentar